start     Articole     Despre mine    

cum sa il desenezi pe Mickey Mouse dintr-o apasare de buton

Am inceput cu articolul anterior o serie de articole ce isi propun sa te ia de la zero si sa te introduca subtil in lumea programarii. Insa scopul lor principal nu este acela de a te invata programare (desi se va intampla si asta). Ci scopul lor este in primul rand sa iti delecteze creierul si sa te incante ca un joc.

Si ca sa arat inca din start ca principala utilitate a calculatorului este aceea de a fi un instrument de creatie, am ales o modalitate grafica de a explica cea dintrai lectie a programarii. (Reciteste, te rog, lectia 1, pentru a o avea proaspata in minte.)

Vrei sa experimentezi “pe viu” ceea ce ai invatat acolo? Vrei sa-l desenezi pe Mickey Mouse cat ai zice “apasa”? Apasa aici:

(Browserul tau nu suporta Canvas!…)

Simplu, nu? 🙂

(A se observa ca spre deosebire de programele scrise in lectia trecuta, aici fiecare instructiune este terminata cu semnul “;”. Utilizarea lui nu este, insa, obligatorie atunci cand scriem fiecare instructiune pe cate o linie diferita.)

 

Acum hai sa si muncim un pic. Inlocuieste-l pe “Aprinde” din primele 8 linii cu “Stinge”. Gata? Apasa butonul de executie.

Ce s-a intamplat cu Mickey? (Spune-ne tuturor intr-un comentariu mai jos.)

 

Daca ai ajuns pana aici, nu te opri. A sosit timpul sa iti eliberezi creativitatea. Esti liber sa stergi intregul program din partea stanga si sa iti scrii propria secventa de intructiuni. (Iti reamintesc ca singurele instructiuni pe care le intelege pentru moment calculatorul nostru minimalist sunt “Aprinde(x, y)” si “Stinge(x, y)”, unde x si y sunt coordonate ce incep de la 1 (din coltul stanga jos) si cresc cu o unitate cu fiecare deplasare la dreapta, respectiv in sus.)





Loading Facebook Comments ...

No Trackbacks.