start     Articole     Despre mine     Contact     Cursul ABCprog    

Vrei sa inveti C++, Java sau C#? Invata POO (programare orientata pe obiecte)

Mi-au scris multi ca isi doresc sa invete fie C++, fie Java, fie C#. Dorinta de a invata unul dintre aceste limbaje de programare este una foarte legitima avand in vedere popularitatea de care se bucura ele si cat de cautate sunt de catre angajatorii din IT.

Sfatul meu pentru tine daca te afli in aceasta categorie este simplu: invata programare orientata pe obiecte. Toate cele trei limbaje de programare mentionate (C++, Java si C#) au ca paradigma de baza programarea orientata pe obiecte (POO).

Daca m-ai urmarit pana acum stii bine ca primul pas in a invata programare (indiferent de limbajul sau de paradigma de programare) pe care eu il recomand este sa inveti sa gandesti ca un programator. Sa inveti cateva concepte fundamentale care sunt vitale indiferent de calea pe care vrei sa mergi mai departe apoi in domeniul programarii.

Am vorbit mai mult pe tema asta aici. In articolul asta n-o sa reiau toata discutia de acolo, ci merg pe premisa ca nu mai esti la nivelul zero, ci stapanesti deja destul de bine conceptele programarii procedurale (adica, foarte pe scurt, stii sa imparti o sarcina complexa in pasi marunti care se vor executa secvential, stii sa folosesti variabile pentru a memora date, stii sa manevrezi structuri de date mai complexe cum sunt vectorii si matricile, stii sa jonglezi cu instructiuni de decizie si de repetitie, stii sa exprimi conditii concrete folosind valori, variabile si operatori abstracti si, de asemenea, stii sa definesti si sa folosesti subprograme (functii) <– toate acestea sunt acoperite in cartea asta).

Prin urmare, articolul acesta se adreseaza nu programatorilor de la nivelul 0, ci celor de la nivelul 1. 🙂

Bun! Hai sa vedem cum te pot ajuta, dragul meu programator care deja stapanesti bazele programarii, sa treci la nivelul urmator invatand niste concepte care sunt vitale pentru a putea construi aplicatii serioase pentru calculator sau telefon si pentru a putea intelege si opera cu limbaje de programare foarte populare in industria IT cum sunt C++, Java si C#.

6 lucrari practice pentru a invata POO

Am pentru tine un PDF care cuprinde 6 lectii practice cu ajutorul carora vei putea deprinde fundamentele programarii orientate pe obiecte. Pentru ca sa poti testa conceptele teoretice pe care le prezint in lectii, am exemplificat pentru cazul particular al limbajului C++. Vestea buna, insa, e ca in afara unor mici diferente de sintaxa lucrurile vor arata foarte similar si in alte limbaje de programare orientate pe obiecte (cum ar fi Java si C#).

1. Clase si obiecte

In prima lectie vei invata prin ce difera programarea orientata pe obiecte de programarea clasica, procedurala. Vei invata ce este o clasa, ce sunt campurile si metodele, cum poti defini o clasa si cum poti apoi construi obiecte apartinand acelei clase.

2. Constructori si destructori

In lectia a doua vei invata doua tipuri de metode ce au niste roluri speciale in viata unui obiect. Vei vedea ce particularitati presupune definirea lor si cum sunt folosite in practica.

3. Incapsulare si compunere

In lectia a treia vei invata conceptele de incapsulare si compunere. Desi sunt mai abstracte (caci lor nu le corespunde o anumita particularitate sintactica clara), ele sunt utile in a te ajuta sa intelegi si construiesti programe orientate pe obiecte.

4. Suprascrierea metodelor si operatorilor

Vei invata apoi, in lectia a patra conceptul de polimorfism parametric, care se refera la faptul ca o metoda a unui obiect (sau chiar si un operator) poate avea comportamente diferite in functie de numarul si tipul parametrilor primiti.

5. Mostenire

In lectia a cincea vei invata conceptul de mostenire, cu ajutorul carora dintr-o clasa se pot obtine alte clase prin extinderea caracteristicilor si functionalitatii clasei initiale.

6. Polimorfism

In fine, in lectia a sasea vei invata conceptul de polimorfism, cu ajutorul caruia vei putea realiza functii si metode cu comportament generic, care vor functiona la fel si pentru alte obiecte de tipuri necunoscute initial.

 

OK, ti-am trezit interesul? Bun! 🙂 Atunci te invit sa descarci PDF-ul introducandu-ti adresa de email in caseta de mai jos. Abia astept reactiile tale.

 

Descarca ghidul inrolandu-te in armata noastra de creiere cu muschi. Introdu-ti adresa de email, confirm-o si vei primi un mesaj cu link-ul de descarcare.

Alatura-te celor peste 7800 de oameni din armata noastra de creiere cu muschi si vei primi si testul care iti va spune daca ai sau nu minte de programator.

In plus, vei fi mereu la curent cu tot ce pun la cale.

(Vei primi automat un email in care ti se va solicita acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal.)

 

Cu drag,

Florin Bîrleanu





Loading Facebook Comments ...