Cum sa inveti programare in 8 zile
A nu se intelege ca opt zile ar fi suficiente pentru a invata tot ceea ce inseamna programare. Dar daca vrei sa ajungi de la zero la nivelul in care programarea calculatoarelor nu ti se mai pare ceva stiintifico-fantastic, atunci DA — 8 zile iti sunt suficiente. Ba chiar vei ajunge in acest timp si mai departe de atat. Vei ajunge sa poti scrie singur mici programe si chiar jocuri de calculator.
Toate astea cu o singura conditie: sa urmezi cu hotarare sfaturile pe care ti le voi da in continuare.
Daca vrei sa inveti bazele programarii calculatoarelor in doar 8 zile, atunci va trebui sa citesti lectiile cu pixul in mana (si fara casti in urechi) si sa lasi alte activitati timp de maxim 2 ore pe zi. Din pacate nu poti programa in timp ce mananci seminte (dar un mar merge :-)).
Citeste cele 8 lectii ce urmeaza cu atentie, in ritmul tau. Ia-ti notite si scrie cu mana ta programele date ca exemplu. De asemenea, straduieste-te sa rezolvi exercitiile cerute.
Hai sa vedem, asadar, ce am avea in meniu pentru cele 8 zile in care vei parcurge magicul drum de la utilizator la dresor de calculatoare:
Ziua 1 — Instructiuni
Primul lucru pe care trebuie sa-l inveti cand te apuci de programare este acela ca orice program este o insiruire de instructiuni foarte precise. Vezi lectia in detaliu aici (si partea a doua aici).
Ziua a 2-a — Variabile
Apoi trebuie sa inveti cum sa memorezi diverse valori in variabile si cum sa faci calcule cu ele. Lectia e aici.
Ziua a 3-a — Instructiunea daca
Ceea ce da cu adevarat forta programarii este posibilitatea de a face ca un program sa se comporte diferit (deci sa execute instructiuni diferite) in functie de caz. Vezi detalii in lectie.
Ziua a 4-a — Instructiunea cat timp
Si daca mai inveti si cum sa faci ca intr-un program sa repeti de cate ori doresti o serie de instructiuni, deja poti spune ca stii bazele programarii. Vezi in lectia asta.
Ce urmeaza sunt lucruri care nu tin propriu-zis de bazele programarii, dar fara de care nu ai putea programa o aplicatie cat de cat serioasa.
Ziua a 5-a — Vectori si matrici
Invata apoi cum sa iti grupezi zeci sau chiar sute de variabile in vectori si matrici si cum sa lucrezi simplu cu ele in lectia asta.
Ziua a 6-a — Functii
Apoi invata cum sa iti construiesti propriile instructiuni prin gruparea altor instructiuni. Iata lectia.
Ziua a 7-a — Logica
Evident ca ai nevoie de o logica buna pentru a fi in stare sa programezi. Dar sunt convins ca o ai. In lectia asta vei recapitula operatorii invatati si vei invata cum sa scrii programe la fel de clar cum gandesti. Lectia e asta.
Ziua a 8-a — Tastatura
In sfarsit, in cea de-a opta lectie vei invata cum sa asculti in programul tau comenzi primite de la tastatura. Iata cum.
Astfel, in ziua a noua vei avea toate uneltele de care ai nevoie pentru a putea programa un joc. Nu ma crezi?:
-> Iata aici cum ai putea face un joc de labirint.
-> Si iata aici cum ai putea face un joc de X si O.
Gata? Ai ajuns deja in ziua a zecea? Te felicit! Esti programator.
Nu glumesc. Poate vor obiecta unii ca de aici si pana la a fi un programator profesionist mai e cale lunga. Dar la fel ai putea zice de mine ca nu stiu sa alerg din cauza ca sunt departe de viteza lui Usain Bolt.
Vrei toate cele 8 lectii (plus inca 16 lectii si 120 de exercitii) grupate intr-un PDF de 360 de pagini? Ia-ti “Abecedarul de programare” si fa-ti intrarea in viitor.
Iti urez bun venit in gasca romanilor carora le place sa isi foloseasca mintea!
Alatura-te celor peste 7800 de oameni din armata noastra de creiere cu muschi si vei primi testul care iti va spune daca ai sau nu minte de programator.
In plus, vei fi mereu la curent cu tot ce pun la cale.
Cu drag,