start     Articole     Despre mine     Contact     Cursul ABCprog    

Cum faci un joc de Tetris (pasul patru)

Iata cel de-al patrulea (si ultimul) articol din seria dedicata programarii jocului Tetris. (Daca nu ai citit ultimele trei articole, atunci te invit s-o faci.)

Fata de data trecuta, am mai adaugat doar eliminarea liniilor completate si rotatia pieselor. Nu pare chiar mult, dar rezultatul e un joc de Tetris minimalist dar la fel de “datator de dependenta”. 🙂

 

Start la distractie:

(Browserul tau nu suporta Canvas!…)

 

In caz ca nu mai tii minte ce e de facut, incepe prin a apasa butonul “Reseteaza…” si apoi butonul “Executa…”. (In caseta de text din stanga se va incarca automat codul sursa al jocului nostru de Tetris (la care poti face modificari dupa bunul plac), iar in ecranul 10×10 din dreapta vei putea sa te joci — mutand piesele la stanga/dreapta cu tastele ‘a’/’d’, rotindu-le spre stanga/dreapta cu ‘o’/’p’ si punand pauza cu tasta ‘z’.)

 

Wow, a fost ceva de lucru, nu-i asa? Te-ai fi asteptat ca programul pentru un “simplu” joc de Tetris sa se apropie de 500 de linii de cod?

In orice caz, nu asta e ideea cu care as vrea sa ramai dupa aceasta serie de patru articole. Ci mi-as dori sa ramai cu ideea ca oricat de complicat ar fi lucrul pe care il ai de facut, n-ai de ce sa te descurajezi atata timp cat abordezi problema pas cu pas, de la simplu la complex. 🙂

 

Acum lasa-mi, te rog, un comentariu in care sa-mi spui care ti s-a parut a fi aspectul cel mai dificil in realizarea jocului de Tetris pe care l-am prezentat aici.

 

Alatura-te celor peste 2000 de oameni din armata noastra de creiere cu muschi si vei primi testul care iti va spune daca ai sau nu minte de programator:

(nu trimit spam; te tin la curent cu noutatile)

 

 

Cu drag,

Florin





Loading Facebook Comments ...