start     Articole     Despre mine     Contact     Cursul ABCprog    

Cum faci un joc de Tetris (pasul trei)

Dupa ce in articolul acesta ti-am aratat primul pas pentru a programa un joc de Tetris, iar in al doilea articol din serie am schitat “scheletul” programului, in acest articol voi pune un pic de “carne” pe “schelet” :-).

In ciuda exprimarii, n-a iesit nimic “monstruos”, ci dimpotriva — rezultatul e chiar simpatic. Apasa butonul “Reseteaza…” din simulatorul de mai jos ca sa vezi in stanga codul sursa al programului.

Vei vedea ca fata de programul din articolul trecut am mai adaugat sapte functii (GenereazaPiesa(), PunePiesa(), RidicaPiesa(), CoboaraPiesa(), AfiseazaTabla(), LaStanga() si LaDreapta()), precum si apelurile catre ele acolo unde a fost cazul.

Ordinea in care noile functii sunt definite nu este neaparat cea mai logica, ci este ordinea in care le-am construit (pe masura ce am avut nevoie de ele). Ideea a fost sa aduc jocul la “viata” intr-o forma cat mai simpla cu putinta, urmand ca apoi sa-l imbunatatesc “milimetru” cu “milimetru”.

 

Acum te las sa te distrezi un pic:

(Browserul tau nu suporta Canvas!…)

 

Dupa cum poti vedea (daca apesi butonul “Reseteaza…” si apoi butonul “Executa…”), jocul nostru de Tetris a inceput sa prinda viata. 🙂

Momentan iti permite doar sa deplasezi piesa curenta la stanga (prin apasarea tastei ‘a’) sau la dreapta (prin apasarea tastei ‘d’) si piesele doar se aduna una peste alta pana cand se incheie jocul. (De asemenea, poti pune pauza prin apasarea tastei ‘z’.)

Mai e de lucru pana la a termina de programat un joc de Tetris valabil, dar am avansat mult in directia asta, nu crezi? Ce zici, te-ai incumeta sa faci liniile completate sa dispara? 🙂

 

Alatura-te celor peste 2000 de oameni din armata noastra de creiere cu muschi si vei primi testul care iti va spune daca ai sau nu minte de programator:

(nu trimit spam; te tin la curent cu noutatile)

 

 

Cu drag,

Florin





Loading Facebook Comments ...